Other Side of the world - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Martijn Wee - WaarBenJij.nu Other Side of the world - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Martijn Wee - WaarBenJij.nu

Other Side of the world

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

08 November 2014 | Nieuw Zeeland, Christchurch

5-11: vandaag een lange dag reizen. Zit vandaag alleen maar in het vliegtuig en op het vliegveld. Mijn taxi staat om half 8 bij het hotel klaar. Mijn tas is alweer gepakt en ik ben al uitgecheckt. Het is maar 20 minuten rijden naar het vliegveld dus ik ben ruim op tijd voor mijn vlucht van 10:15 uur. Nog even wat ontbijten op het vliegveld en mij verbazen over de grootte van dit enorme gebouw. Om 10 uur gaan we boarden en we vliegen uiteindelijk om 11 uur. Het eerste stuk is 14 uur vliegen en met het tijdsverschil land ik pas 8 uur 's ochtends in Sydney op 6-11. Tijdens de vlucht 2 uur geslapen en vooral veel films gekeken en tv series. De Airbus A-380 maakt het een stuk comfortabeler maar nog is het best lang.

6-11: in Sydney heb ik een overstap van 3 uur dus tijd genoeg om nog even met thuis te Skypen. Te tijd gaat een stuk sneller als je even bijpraat met het thuis front. Om 10:15 gaat mij volgende vlucht en nu is het nog maar 4 uur vliegen. Om 15:30 uur lokale tijd land ik christchurch. Uit het vliegtuig om vervolgens door de strenge "border security" te gaan. Dit duurde nog wel even maar zonder problemen kon ik verder. Ik pak een taxi en na 45 minuten ben ik bij hostel: Haka Lodge. Tijdens de rit zie ik al een beetje van de schoonheid van het Zuidereiland. Mooie parken, veel groen en de bergen op de achtergrond.
In de lodge wordt in ontvangen door Clyde, de dag manager van de lodge. Echt een relaxte lokale gast van begin 30 die erg vriendelijk en gastvrijheid is. Ik krijg een bed toegewezen en een eigen kast waar ik mijn tas en andere spullen in kan doen. Nog even naar de supermarkt om even wat eten voor vanavond te halen en ontbijt voor de komende dagen. Yes; ze hebben hazelnoot pasta dus met ontbijt zit het goed

  • 08 November 2014 - 09:00

    Anniek:

    Hey broer.

    Fijn dat je in nieuw Zeeland bent aangekomen. Ziet er allemaal erg mooi uit. Ben benieuwd naar je volgende verhalen.

    Dikke knuffel

  • 08 November 2014 - 12:08

    Claudia Van Den Broek:

    Hi Martijn!

    Super leuk zeg om je zo een beetje te volgen! Stoer dat je dit helemaal alleen bent gaan doen. Veel plezier nog komende tijd en lees af en toe gezellig je avonturen ;-)

    Groetjes Claudia

  • 08 November 2014 - 13:55

    Devandermeertjes:

    He vriend fijn dat t allemaal relaxed en voorspoedig gaat en we genieten van je verslagen.

  • 08 November 2014 - 16:30

    Esther:

    Hey martijn.

    Fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen na een lange reis.
    Nu lekker gaan genieten.

    Dikke kus namens ons 3

  • 10 November 2014 - 20:18

    Monique:

    Hoi buurman!
    Mooie foto's bij je verslag! Ziet er echt prachtig uit aan de andere kant van de wereld. Lijkt me super om dat later ook met de mannetjes te doen. Geniet ervan, wij maken ons op voor Sint Maarten!
    Dikke knuffel van ons allemaal

  • 11 November 2014 - 11:07

    Jean Van Os:

    Martiijn, wat bijzonder dat jij nog tijd hebt gevonden om mij een mailtje te sturen mbt het overlijden van mijn moeder net voor jouw grote avontuur. Geniet! Ik hou me op de hoogte via dit blog.
    Warme groet,
    Jean

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

He hallo, welkom op mijn site. Mocht je mij al een tijdje missen, ik ben even op vakantie in Nieuw-Zeeland en Australië. Maar wees gerust... op deze site kun je voor een deel bijhouden wat voor gave, toffe en leuke dingen ik allemaal mee maak aan de andere kant van de wereld.

Actief sinds 28 Okt. 2014
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 5362

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 30 Januari 2015

Trip of a Lifetime...

Landen bezocht: