Adventure - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Martijn Wee - WaarBenJij.nu Adventure - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Martijn Wee - WaarBenJij.nu

Adventure

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

18 November 2014 | Nieuw Zeeland, Picton

13-11: water: check, lunch: check, windjack: check, camera: check. Oh en natuurlijk mijn tickets voor vandaag. Nadat ik ben opgestaan en Ian weer een heerlijk ontbijt voor mij heeft klaar gemaakt, ben ik mijn spullen aan het pakken voor het mountainbiken. Ik moet om half 10 bij de haven zijn wat maar op 5 minuten afstand is van het B&B. Ik heb nog tijd voor een extra koffie voordat ik op pad ga. Het is weer een mooie dag dus het wordt vast te gek vandaag.

Om stipt half 10 sta ik bij de adventure shop waar ik gisteren het mountainbiken heb geboekt. Mijn fiets voor vandaag staat al klaar en ik hoef alleen nog even mijn helm te passen. De watertaxi die ons weg brengt is er nog niet dus ik fiets even wat rondjes om aan de fiets te wennen. Dan arriveert de watertaxi die ons zometeen afzet halverwege de queen charlotte track. Een wandel/fiets route die midden in de marlborough sounds ligt en erg bekend is vanwege de prachtige uitzichten en mooie baaien. Na vandaag weet ik dat daar niks aan gelogen is.
Mijn fiets wordt op de watertaxi gezet en er stappen nog een mountainbiker en 4 wandelaars aan bord. De schipper zegt dat wij mountainbikers bij de eerste stop worden gedropt. Ik vind alles best want het is zo mooi hier overal waar je kijkt. De captain vaart de boot netjes uit de haven, waar gisteren nog orka's zijn gespot. Het is een half uurtje varen maar het lijken maar 10 minuten, aangezien het de hele tocht ohh en ahh is vanwege de waanzinnige vergezichten.

Mijn fiets wordt weer netjes van de boot geladen en ook die van Lasse. Een Duitse student van 25 jaar die dezelfde track gaat doen vandaag. Ik neem nog wat foto's terwijl Lasse al begint aan de bergweg omhoog. We moeten namelijk eerst een flink stuk omhoog fietsen over een gewone weg voordat we bij het pad zijn waar de route begint. De weg omhoog is al een flinke uitdaging en ik merk toch dat ik de laatste tijd niet heel veel heb gesport. Al de biertjes van de laatste tijd zullen ook niet echt bijdragen aan mijn condities. Maar ik kom na flink wat puffen en blazen boven en zie het bord waarop staat Anakiwa; queen Charlotte track, 24 km. Mooi, het feest kan beginnen. Alleen was deze meneer zo slim geweest (not) om niet op de kaart te kijken of het mapje. Want wat blijkt: het eerste stuk van de route is het steilste van de hele track. Ik zie voor mij dan ook een pad omhoog lopen waarvan ik denk: "hoe kom ik daar fietsend boven". Het antwoord: Niet. Het eerste stuk heb ik een uur alleen maar bergop gelopen met de fiets in mijn hand. Het was afzien met de hoofdletter A! Als dit de hele route is dan ga ik niet op tijd binnen komen, denk ik nog halverwege de klim. En weet ik ook niet of ik dit zo leuk ga vinden.
Voor mijn mede wintersporters: de weg van hanssie naar boven tot aan de sonnenalm alleen dan onverhard

  • 18 November 2014 - 08:57

    Erna:

    En naar de Sonnenalm is heeeeeel erg steil!!!!! Hoe meer ik je verslagen lees, hoe leuker het lijkt om ook al die mooie dingen te zien. Super mooi.
    Liefs, mam

  • 18 November 2014 - 18:20

    Alice:

    goh joh dat is afzien zonder fiets is lopen alleen al een crime! Ook wij zijn erg benieuwd geworden. Alleen eh... Dat fietsen zullen wij dan maar overslaan ha, ha

  • 18 November 2014 - 21:52

    Esther:

    Klinkt allemaal weer super martijn!!
    En die foto's echt prachtig!!

    Kus van ons

  • 19 November 2014 - 06:54

    Anniek:

    Hey tinus

    Wat een dombo ben je ook dat je niet eerst op de kaart kijkt :p
    Maar wel super gaaf om te lezen. En de foto's zijn prachtig.
    Dikke kus

  • 21 November 2014 - 07:46

    Janita:

    Wow!!!! Die foto's!! Super mooi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

He hallo, welkom op mijn site. Mocht je mij al een tijdje missen, ik ben even op vakantie in Nieuw-Zeeland en Australië. Maar wees gerust... op deze site kun je voor een deel bijhouden wat voor gave, toffe en leuke dingen ik allemaal mee maak aan de andere kant van de wereld.

Actief sinds 28 Okt. 2014
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 5354

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 30 Januari 2015

Trip of a Lifetime...

Landen bezocht: