Lekker op het water deel 2 - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Martijn Wee - WaarBenJij.nu Lekker op het water deel 2 - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Martijn Wee - WaarBenJij.nu

Lekker op het water deel 2

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

21 November 2014 | Nieuw Zeeland, Motueka

Daan en ik gaan in een kajak en Suzanne en Rick gaan in de andere (Het eerste Nederlandse stel wat ik tegen kom). Daan is een Duitser die al een jaar aan het reizen is langs allemaal surfspots. Het weer is prachtig en de zee is rustig, prima weer voor een dagje peddelen in een kajak. Onderweg zien we een super mooi kustlijn en een vel blauw/groene zee. De nodige vogels vliegen hier rond en af en toe zien we een zeehond op de rotsen liggen.

De eerste twee uur zien zo om en één van de hoogte punten is een laguna met kraakhelder water. De planten hangen over de oever en overal zie je het prachtige regenwoud. Het gave van de trip is dat Hemmi een Moui is (zo heten de eerste lokale bewoners van nieuw zeeland) en hij weet zoveel over de omgeving. Maar daarnaast kent hij veel verhalen over de Moui's en hun cultuur. Leuk om wat meer hier over te horen en te weten hoe zijn leefden en wat voor bijzondere verhalen zij hebben over de natuur en het ontstaan van alles. Na de laguna is het tijd voor een heerlijke lunch. Onder het genot van een kop koffie, een prachtig goud/geel strand, het blauwe water, geniet ik van mijn lunch. Het is werkelijk zooo mooi hier, waarbij je elke keer weer wordt verrast door de schoonheid van dit land. De lunch geeft voldoende energie om het de rest van de middag vol te houden.

Na de lunch hebben we een lange tocht voor de boeg naar de mooiste laguna van de omgeving. De zee wordt iets ruiger wat het peddelen niet makkelijker maakt. Desondanks komen we na 2 uur peddelen bij een ingang tussen verschillende kliffen. We varen de laguna binnen om in het mooiste stukje water te komen van vandaag. Zoals je wel eens ziet in de brochures met licht blauw kraakhelder water, rotsen en een groen oerwoud.... Nou zo is het hier dus. Om het compleet te maken zwemt een baby zeehondje steeds om onze kajaks heen en slooft zich continu uit. Hier zijn echt geen woorden voor en ik geniet van elk moment. Dan zegt Hemmi dat we terug moeten peddelen naar een strandje waar we net langs zijn gekomen, aangezien we daar weer worden opgepikt. Nog drie kwartier peddelen en dan zijn we op de plek waar we worden opgehaald. Ben ook wel blij dat we er zijn want begon mijn armen en schouders op het laatste stuk wel te voelen. De kajaks zijn nog maar net op het droge als de watertaxi in volle vaart komt aangevaren. Dat is nog eens een goede timing. Alles en iedereen wordt weer ingeladen en de schipper zet weer koers naar de plek waar we het water in zijn gegaan. De zee is een stuk wilder dus de boot stuitert lekker op de golven. Dit vind ik alleen maar leuker al merk ik wel dat kajakken aardig wat energie heeft gekost.

Als we terug bij de plek zijn waar ik vanochtend ben afgezet staat het busje alweer klaar om mij terug te brengen. Dit is echt goed geregeld allemaal. Ik stap in en weer een gezellig gesprek met Marc. De tijd vliegt elke keer voorbij als je steeds andere mensen ontmoet. Terug bij mijn hostel lijkt het mij een top idee om even te relaxen in de jacuzzi die ze hier hebben. Ja, backpacken is soms zo slecht nog niet. Biertje erbij, warm water en de bubbels aan. Lekker relaxen na een dagje inspanning. Als mijn maag begint te knorren is het tijd om wat eten te maken.

Na het koken en eten neem ik nog even een douche. Dan plof ik neer op de bank en begin ik met schrijven. Al is dat van korte duur want met allemaal mensen om je heen ben je zo weer verzeild in een gesprek. Maikel wil morgen naar het zuiden afreizen maar het is hem niet gelukt om een auto te huren of buskaartje te bemachtigen. Toevallig ga ik morgen ook die kant op en vraag of hij zin heeft om mee te reizen. Helemaal blij zegt hij; Ja, en mijn eerste reismaatje is een feit. Hij trakteert vanavond op de biertje zegt hij. De avond is nog erg gezellig en om 1 uur lig ik voldaan in mijn bed. Voordat ik het woord slaap kan zeggen ben ik al in dromenland.

  • 21 November 2014 - 07:41

    Eva:

    Klinkt super martijn!!! :):)...goed om te horen, dat je zo aan het genieten bent!! Ben heeeel benieuwd naar de foto's!!! Have fun!! X

  • 21 November 2014 - 07:59

    Janita:

    Klinkt echt super gaaf!!! Zie het helemaal voor me. Ik ga ook maar eens vakantiebrochures zoeken

  • 21 November 2014 - 13:00

    Olga:

    Wat is je verslag ontzettend leuk om te lezen of ik er zelf bij ben. Ik kijk nu alweer uit naar je volgende verslag. Je beschrijft alles zo goed dat ik kriebels krijg om ook naar Nieuw Zeeland te gaan. Ik ga maar vast sparen! Geniet er nog vol op van en schrijf maar veel. Groetjes ook van Fred

  • 21 November 2014 - 14:37

    Marieke:

    Hi Tijn, wat leuk om zo al je verhalen te lezen. Je schrijft leuk! Veel plezier in Te Anau en in de sounds! X marieke en linde

  • 21 November 2014 - 20:26

    De Vandermeertjes:

    He maatje leuk om te lezen dat t allemaal goed gaat en dat je. allemaal toffe dingen meemaakt.

    Groetjes van ons

  • 22 November 2014 - 13:50

    Herre:

    geniet ervan. Gaaf om te lezen wat je allemaal doet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

He hallo, welkom op mijn site. Mocht je mij al een tijdje missen, ik ben even op vakantie in Nieuw-Zeeland en Australië. Maar wees gerust... op deze site kun je voor een deel bijhouden wat voor gave, toffe en leuke dingen ik allemaal mee maak aan de andere kant van de wereld.

Actief sinds 28 Okt. 2014
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 5358

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 30 Januari 2015

Trip of a Lifetime...

Landen bezocht: