Milford Sounds - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van Martijn Wee - WaarBenJij.nu Milford Sounds - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van Martijn Wee - WaarBenJij.nu

Milford Sounds

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

05 December 2014 | Nieuw Zeeland, Milford Sound

23-11: Milford Sounds is de plaats waar ik vandaag de witte 1,6 liter sedan naar toe ga sturen. Het rijden aan de linkerkant is al net zo gewoon geworden als de hele dag Engels praten. Ik ben op tijd opgestaan (half 8 het is tenslotte vakantie) omdat ik voldoende tijd wil nemen voor de route richting Milford Sounds. Van alle wegen die ik heb gereden komt deze zeker in mijn top 3 te staan. De uitzichten zijn waanzinnig en de weg is echt een waar kunststuk. Hoe ze dit hebben kunnen aanleggen, geen idee, maar het is zo gaaf rijden hier. Elk uitzicht punt doet je verbazen en ik denk dat deze weg je elk keer blijft verrassen. Af en toe vol in de remmen omdat ik een foto wil maken van de omgeving.

Als ik na een enkele uren Milford sounds bereik ben ik denk al 50 foto's verder. De auto parkeren, spullen voor vandaag uit de auto en richting de boten. Ik heb nog niks geboekt maar het is geen probleem om een ticket te kopen voor de eerst volgende boottocht. Dat is het voordeel als het nog geen hoogseizoen is. Na een uurtje mag ik aan boord van het schip; Go Orange. Ik had zelf geen betere naam kunnen bedenken;) Er is een plek vrij achterop het dek en ik denk dat deze prima voor mij is.

De tour met de boot was echt super mooi. De sounds zijn hoge gebergtes die zijn gevormd door gletsjer. Het zijn dus eigenlijk fjorden. Jaja ik leer ook nog iets tijdens deze trip. Overal waar je kijkt zie je watervallen van de bergen komen, hoge begroeide fjorden en een hele blauwe zee. Ook de zeehonden ontbreken niet tijdens dit boottochtje. Het is elke keer weer een traktatie om in dit land op een boot te zitten en de natuur te ontdekken. Of het nu een watertaxi, kayak, zeilboot of iets anders is, dat maakt niet uit. Wanneer de boot nog even met zijn boeg een waterval in vaart is het helemaal compleet. Dan zet de captain weer koers richting de haven.

Op de kade nog wat foto's maken voordat ik terug loop naar mijn auto. Wat mij opvalt is dat er nu denk 50 tourbussen staan en toen ik aankwam nog maar 5. Misschien toch goed dat ik iets eerder deze kant op ben gekomen. Ook heb ik zo mazzel gehad met het weer want het was weer een prachtige blauwe lucht met soms een wolkje. Bij de auto geniet ik nog even van het uitzicht en dan stap ik weer in. De rit is weer genieten en ik rij als een echte zondagsrijder terug naar het hostel.

De avond heb ik weer prima gezelschap van verschillende mensen in het hostel en de avond vliegt voorbij. Tijd om naar bed te gaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

He hallo, welkom op mijn site. Mocht je mij al een tijdje missen, ik ben even op vakantie in Nieuw-Zeeland en Australië. Maar wees gerust... op deze site kun je voor een deel bijhouden wat voor gave, toffe en leuke dingen ik allemaal mee maak aan de andere kant van de wereld.

Actief sinds 28 Okt. 2014
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 5363

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 30 Januari 2015

Trip of a Lifetime...

Landen bezocht: