Chillen, Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Martijn Wee - WaarBenJij.nu Chillen, Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Martijn Wee - WaarBenJij.nu

Chillen, Wanaka

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

29 November 2014 | Nieuw Zeeland, Wanaka

18-11: vandaag gaan we richting Wanaka. Een klein plaatsje wat aan een meer ligt en is omringd door bergen. Vooral in de winter (skiën en boarden) en in de zomer (watersporters) is dit een erg populaire plek voor veel mensen. De rit van Franz Josef naar Wanaka brengt ons weer langs een heel ander landschap. Ik vind het soms zo onbegrijpelijk om te zien dat dit land zo'n diversiteit aan natuur heeft. Na een rit van 4 uur komen we aan in Wanaka en we vinden snel een hostel om de komende nachten door te brengen. Even boodschappen doen en nog wat in het dorpje rondkijken. Dan zien we de donkere wolken in de verte al aankomen en besluiten we terug te gaan. We zijn nog maar net in het hostel als het met bakken uit de lucht komt. Het begint zelfs te sneeuwen na een tijdje. Gelukkig zitten we lekker warm binnen.

19-11 en 20-11: deze twee dagen heb ik vooral tijd genomen om te relaxen en even niks te doen. Ik heb samen met Maikel nog wel een hike gemaakt van twee uur en we hebben frisbee golf gespeeld in het park. Maar voor de rest bestonden de dagen vooral uit uitslapen, relaxen, lezen, films kijken en lekker niksen. Ook even lekker na al die dagen reizen en veel in de auto zitten. Wanaka is wel echt een top plek, en scoort wat mij betreft hoog als het om de leukste plekken van nieuw zeeland gaat.

21-11: Op naar Queenstown vandaag, het plaatsje wat bekend staat om de extreme activiteiten die je daar kan doen. En natuurlijk de ferg burger, wat echt een begrip is in nieuw zeeland. Het is maar een uurtje rijden dus Maikel en ik slapen eerst lekker uit. Ontbijten, spullen pakken en dan de weg op. Het is fijn om niet zo ver te hoeven rijden vandaag. Als we Queenstown in rijden is het overal lekker druk wat mede komt doordat er morgen een marathon hier is. De hostels zitten allemaal vol en ik heb geluk dat ik nog een plek heb gevonden voor een nachtje. Maikel slaapt ook in dit hostel maar in een andere kamer. We gaan het stadje even in om te kijken wat er allemaal te doen is. Maikel wil graag een bungeejump doen en ik twijfel ook. Al is de twijfel snel weg als ik de prijzen zie; wat een geld zeg, laat maar zitten. Omdat het zo populair is kunnen ze de prijzen behoorlijk opdrijven. Het stadje zelf is erg toeristisch en er valt niet veel te beleven. Dus na een paar rondjes te hebben gelopen, gaan we weer terug naar het hostel.

'S avonds gaan we weer richting het stadje voor een biertje en natuurlijk de beste burger in nieuw zeeland. De kroeg is werkelijk uitgestorven maar dat schijnt normaal te zijn op vrijdag. Na een paar biertjes besluiten we dat het tijd is voor een lekkere hamburger. Als we richting het restaurant lopen zien we de rij buiten op de stoep al staan. We hadden al begrepen dat het erg druk zou zijn, maar zo druk is wel bijzonder voor een hamburger. Na dik 40 minuten ontvang ik een ferg burger met kaas. En werkelijk waar; dit is de beste hamburger die ik ooit heb gegeten. Wat een smaak en wat een heerlijke burger. De burger is genoeg voor een avondmaal, maar omdat het zo lekker is zou ik er best nog één willen. Maar laten we dat toch maar niet doen. Na dit culinaire hoogstandje gaan zoeken we weer een kroeg op. Het is ook hier erg rustig dus besluiten we terug naar het hostel te gaan. Nog even tv kijken en dan vind ik het mooi geweest voor vandaag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

He hallo, welkom op mijn site. Mocht je mij al een tijdje missen, ik ben even op vakantie in Nieuw-Zeeland en Australië. Maar wees gerust... op deze site kun je voor een deel bijhouden wat voor gave, toffe en leuke dingen ik allemaal mee maak aan de andere kant van de wereld.

Actief sinds 28 Okt. 2014
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 5361

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 30 Januari 2015

Trip of a Lifetime...

Landen bezocht: