Sea-life - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Martijn Wee - WaarBenJij.nu Sea-life - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Martijn Wee - WaarBenJij.nu

Sea-life

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

12 November 2014 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

9-11: mijn laatste ochtendje in Christchurch is aangebroken. Ik neem nog even een warme douche, pak mijn spullen en maak ontbijt in de keuken. Er zijn al veel mensen op en ik zet Sofie straks even af bij een ander hostel in Christchurch, voordat ik naar Kaikoura doorrij. Dan neem ik afscheid van iedereen, gooi mijn spullen in de auto en stap ik dit keer wel in 1x aan de juiste kant in. Na 10 minuten help ik Sofie haar koffer van 30 kilo uit de auto te tillen bij haar nieuwe hostel. Ik stap dan weer in de auto en volg de bordjes richting Picton. Wat een landschap en wat een diversiteit aan natuur zie je hier zeg. De rit is echt super mooi en het is hier echt geen straf om een stuk te moeten rijden. Het is denk één van de mooiste ritten die ik ooit heb gereden. Al schijnt het voor hier vrij normaal te zijn, dus dat belooft wat de komende tijd.

Halverwege de middag arriveer ik in Kaikoura. Deze plaats is vooral bekend vanwege de verschillende sea-life wat hier aanwezig is. Dolfijnen, walvissen, zeehonden, albatrossen, etc. Voordat ik naar mijn hostel ga rij ik eerst langs de sealcolonie van Kaikoura. Op de rotsen bevinden zich meerdere zeehonden en er is een geweldig uitzicht punt waardoor je niet alleen Kaikoura goed kan zien maar ook 10 tallen zeehonden die zich op de rotsen bevinden. Ik stap nog bijna op een zeehond terwijl ik mij over de rotsen verplaats. Ze vallen namelijk niet heel erg op als ze liggen te zonnen en niet bewegen. De zeehond vind het best en blijft lekker liggen.
Dan rij ik naar mij hostel wat zich aan de kust bevind. Ik zet mijn auto voor de deur en kijk achter mij: wat een waanzinnig uitzicht!! De zee, de bergen, de verschillende kleuren van het landschap.
Ik check in en krijg kamer 14 toegewezen, een 4 persoons doorm. In de kamer zit mathijs lekker een serie te kijken op zijn laptop. Hij komt uit Duitsland en is al 3 maanden onderweg en blijft ook nog 3 maanden. Ik ga nog even boodschappen doen en stop op de terugweg bij het visitors center om mijn twee excursies voor de komende dagen te boeken. Dan nog even een koffie bij een gezellig barretje voordat ik weer in het hostel ben. Mijn naam even op al mijn boodschappen zetten, dan pak ik mijn boek en ga ik tegenover mijn hostel aan de waterkant zitten lezen. Wat lekker zeg dit en wat een mooie plek.

Mijn maag begint toch wel te rommelen en ik besluit wat eten te gaan maken. Ik heb zoveel gehaald dat ik vraag of mathijs zin heeft om mee te eten. Aangezien ik veel te veel heb gehaald voor de pasta zegt hij geen nee. En ik kook dus doet hij wel de afwas zegt hij, een prima deal denk ik. Na het eten nog even wat nieuws uit Nederland lezen en dan beetje kletsen met mathijs totdat het alweer 12 uur is geweest en ik naar bed ga. Mathijs en ik zijn de enige in de kamer en er zijn maar 5 mensen in het hostel (er zijn 33 bedden aanwezig), dus het is best rustig.

10-11: "is het al half 11?", zo dan heb ik best lang geslapen. Heerlijk even wat uurtjes bijslapen. Ik moet nu wel uit bed, want anders wordt het wel erg krap allemaal vandaag. Vandaag ga ik met dolfijnen zwemmen

  • 12 November 2014 - 08:07

    Marc & Afra:

    Fijn om te lezen dat je je zo vermaakt!! En wat een mooie foto's! Geniet er lekker van en we kijken alweer uit naar je volgende verslag

  • 12 November 2014 - 08:17

    Erna:

    Kom zo in de verleiding om ook te boeken als je al dat moois ziet/hoort!
    Fijn dat je zo geniet. En wat byzonder om zo met dolfijnen te kunnen zwemmen!

  • 12 November 2014 - 08:28

    Jasper:

    Wat een gentleman ben je toch ook he... en goed om te horen dat je het naar je zin hebt! Hier is het 'same shit different days', oftewel het normale werkende leven. Jij doet dat een stuk beter :-). Blijf genieten!

  • 12 November 2014 - 08:52

    Frans:

    Martijn vergeet je zwemvliezen niet ,want ze zwemmen heel hard ! Geniet er van !

  • 12 November 2014 - 23:11

    Thessa:

    Zo leuk je verhalen te lezen. XXX

  • 14 November 2014 - 09:16

    Jeroen En Janita:

    He kerel echt goed om te lezen dat je aan het genieten bent en wat een vette foto's.
    Zit nu achter mijn laptop lekker aan het werk en me in te beelden dat jij een boekje aan het lezen bent met zo'n uitzicht. Het verschil miet er wezen. Ga ervan genieten en ben benieuwd naar je verdere verhalen en foto's

    Gr jeroen en janita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

He hallo, welkom op mijn site. Mocht je mij al een tijdje missen, ik ben even op vakantie in Nieuw-Zeeland en Australië. Maar wees gerust... op deze site kun je voor een deel bijhouden wat voor gave, toffe en leuke dingen ik allemaal mee maak aan de andere kant van de wereld.

Actief sinds 28 Okt. 2014
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 5375

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 30 Januari 2015

Trip of a Lifetime...

Landen bezocht: