Franz Josef - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Martijn Wee - WaarBenJij.nu Franz Josef - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Martijn Wee - WaarBenJij.nu

Franz Josef

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

29 November 2014 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

16-11: een lange rit van 600 kilometer staat vandaag op de planning. Gelukkig heb ik gezelschap tijdens deze lange rit. Om stipt 9 uur zitten Maikel en ik in de auto. Al moeten we even terug want we zijn de boodschappen vergeten in de auto. Dit is niet de eerste keer dat ik mijn boodschappen ben vergeten. Ik heb de route gisteren al even bekeken en weet ongeveer hoe we moeten rijden richting Franz Josef. De enige stop die in de planning staat zijn de pancake rocks. Voor de rest zullen we wel vaak stoppen onderweg om foto's te maken van het landschap. De rit langs de westkust is één van de mooiste wegen ooit. Van regenwoud, besneeuwde bergen, meren, een hele ruige kust en nog veel meer. We maken geregeld een stop omdat het ene uitzicht nog mooier is dat het andere. Maikel en ik vermaken ons prima onderweg met verhalen en het zoeken naar een goede radio zender. Ik denk niet dat ze veel zendmasten hebben in dit land, want het grootste gedeelte van de route hebben we moeten doen zonder radio.

Na een halve dag rijden zijn we bij de pancake rocks. Dit is echt zo'n bizar verschijnsel. Hoe de rotsen deze vorm hebben gekregen en al die verschillende vormen, het is echt heel bijzonder. Ik maak hier veruit de meeste foto's tot nu toe aangezien er elke keer wel weer een nieuw rotsspektakel te zien is. Helaas hebben we de blow hols niet kunnen zien aangezien het eb is. Maar als het vloed is schijnt hier het water overal uit te spuiten. Nog wat laatste foto's en dan eten we even wat bij het plaatselijke cafeetje.

De auto tuft lekker de berg op en dan weer in volle vaart naar beneden. Het linksrijden is al de normaalste zaak van de wereld en een automaat is zo vervelend nog niet. Soms komen we een uur geen auto tegen zo rustig is het op deze weg. Het is ook nog laagseizoen dus dat scheelt denk ook wel. Het is tegen 5'n als we Frans Jozef inrijden. Eerste even stoppen bij het visitors center om te vragen waar de hostels zitten. Maikel boekt dezelfde helikopter vlucht als mij en gaat morgen dus mee, wel zo leuk.

Het wordt de glow worm cottages en dit ligt echt heel centraal in Franz Jozef. Al ligt denk alles centraal wat het dorpje is zo klein en telt maar 10 straten. Alles is heel goed te lopen en het is echt ingericht voor de helikopter vluchten en hikes. Als we ons aanmelden horen we dat ze gratis soep serveren om 18 uur. Aanvallen dus!!! Zo zo'n soep gaat er goed in naar al die uren in de auto. Het is een gezellig hostel en het is erg lekker vol. Dan even onze spullen uit de auto halen, boodschappen doen en dan chillen in de tv room. Om 8 uur gaan we een biertje drinken in een bar om te hoek. Na een paar biertjes beseffen we ons dat we nog moeten eten. Het is al bijna 10 uur dus geen wonder dat ik trek heb. Wraps staan op het menu en aangezien we allebei erg trek hebben is het zo gemaakt. Om half 11 eten we pas maar het smaakt er niet minder om. Na het eten nog even lezen en dan richting bed. Morgen belooft namelijk een hele gave dag te worden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

He hallo, welkom op mijn site. Mocht je mij al een tijdje missen, ik ben even op vakantie in Nieuw-Zeeland en Australië. Maar wees gerust... op deze site kun je voor een deel bijhouden wat voor gave, toffe en leuke dingen ik allemaal mee maak aan de andere kant van de wereld.

Actief sinds 28 Okt. 2014
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 5373

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 30 Januari 2015

Trip of a Lifetime...

Landen bezocht: