Adventure deel 2 - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Martijn Wee - WaarBenJij.nu Adventure deel 2 - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Martijn Wee - WaarBenJij.nu

Adventure deel 2

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

21 November 2014 | Nieuw Zeeland, Picton

Pfffffffffffff ik ben eindelijk boven. Mijn hart komt zowat uit mijn lichaam en mijn tong ligt op de grond, maar ik ben er. Lasse is ook net boven, en ik ben blij als hij verteld dat hij ook maar 10 meter heeft gefietst en de rest heeft gelopen. Even wat drinken, een banaan en wat powerrepen om weer wat energie te komen. Wat ook zorgt voor energie en nog veel meer voor voldoening is het uitzicht! Op de hoogste punt van de route kijk je zo ver de sounds in en het uitzicht is zo prachtig. Er zijn weinig plekken waar ik ben geweest die aan dit uitzicht kunnen tippen. Nog even wat drinken en wat foto's maken voordat ik begin met de downhill.

Hahaha dit vind ik wel tof!!! Met een grote glimlach om mijn gezicht scheur is weer van de berg af. Al is het vaak flink op de remmen trappen want het is een behoorlijk technisch afdaling met veel stenen, haarspeldbochten, stukken die niet breder dan een meter zijn. Links en dan weer rechts zie ik alleen maar blauw/groene baaitjes. Binnen de kortste keer sta ik onderaan de helling met een glimlach van oor tot oor. Ik kijk nog een keer achterom voordat ik mijn weg vervolg over deze toffe route.

Het tweede deel van de route is gelukkig wat minder steil en ik hoef maar 1 keer af te stappen omdat het te steil is. De route loopt dwars door een stuk regenwoud en dan brengt het mij weer langs een pad parallel aan de kust. Lasse en ik besluiten om de rest van het stuk samen verder te fietsen. Dit maakt het fietsen wel wat gezelliger. Aan het einde van het tweede deel stoppen we om even wat te lunchen. Genietend van het uitzicht en het mooie weer gaan de zelf gemaakte boterhammen er prima in. We zijn al ver over de helft en hebben nog tijd zat. Het uitzicht wat we hebben zou zomaar een schilderij kunnen zijn, al die verschillende kleuren en vergezichten. Na de welverdiende lunch maken we ons op voor het laatste stuk.

Het laatste stuk is het meest spectaculaire en gaafste mountainbiken wat ik ooit heb gedaan. Het is vooral downhill maar het is continu afwisselend. Dan rijden we door het bos, dan door beekjes, dan door modder plassen, springen over bruggetjes. Het is zo cool en er kan wat mij betreft geen eind aan komen. Toch zijn we naar nog een uurtje fietsen al op de plek van bestemming. Het is half 3 en we worden om 4 uur pas opgehaald. Even ergens een koffie scoren zit er niet in want er is werkelijke niks in dit plaatsje. Maar we hebben mazzel want de watertaxi komt er al aan. Er is mogelijk slecht weer op komst dus ze halen ons wat eerder op. Perfect!

De watertaxi terug is weer volop genieten van dit landschap waar je geen genoeg van krijgt. Om iets voor 4 uur legt de schipper de boot netjes aan in de haven. Mijn fiets, die werkelijk onder het modder zit, breng ik terug naar de shop en ook geef ik mijn helm weer af. Dan deel ik nog even wat gegevens uit met Lasse voordat ik weer terug loop naar het B&B.

Bij het B&B aangekomen zit Ian al op mijn wachten. Of ik een biertje wil? Haha is de paus katholiek?! Een lekker lokaal biertje is een echte traktatie na een dag spelen in de bergen. Vol enthousiasme vertel ik Ian en Janet over mijn dag. Over de paden, uitzichten, het afzien en super ervaring. Nog een biertje dan maar voordat ik mij snel moet omkleden voor het zeilen. Ian pakt alvast de spullen terwijl ik even een lange broek en een vest aantrek. Dan stappen we in de auto richting de haven waar de zeilboot op ons ligt te wachten.

In de haven aangekomen lopen we richting de boot en zie ik dat er al wat mensen op de boot zijn. Het blijken vrienden van Ian te zijn die ook mee gaan, altijd gezellig. Rick en Barbara en hun zoon Alexander varen vaak mee met Ian. Ze willen beter leren zeilen en Ian is een zeil instructeur geweest, dus een prima combi.
De boot wordt snel klaar gemaakt en voordat ik het door heb vaar ik op de wateren van de marlborough sounds. Wat is dit mooi zeg. Er staat een zacht briesje en de boot kabbelt rustig door het water. Op het water is niemand te bekennen en de stilte van de omgeving is ongelofelijk. We zeilen een kort rondje omdat het we niet heel veel tijd hebben voordat de zon ondergaat. Ik geniet volop van deze avond zeilen op de blauwe zee van nieuw zeeland.

De zon daalt langzaam richting het water oppervlakte en we besluiten terug te gaan. Het is adembenemend om de zon reflectie op het water te zien i.c.m. de omgeving waar we zeilen. De zon gaat net onder als we de trossen in de haven weer vast maken aan de boot. Het koelt wel snel af, dus ik ben blij dat ik mijn windjack ook mee heb genomen. We stoppen nog even in het café van de jachthaven om een hamburger met friet naar binnen te werken, voordat we weer richting het B&B rijden. Eenmaal terug drinken we nog een wijntje voordat ik besluit naar mijn kamer te gaan. Nog even een warme douche om het modder uit mijn haar te halen en het zout van mijn gezicht te spoelen. Dan kruip ik het heerlijke bed in en ik val ik direct in slaap na deze geweldige dag.

  • 21 November 2014 - 07:07

    Anniek:

    Wat een geweldige ervaring zal dit geweest zijn. Echt super fijn dat je het zo naar je zin hebt.

    Dikke knuffel

  • 21 November 2014 - 17:14

    Erna:

    er is een schrijver aan je verloren gegaan! Wist niet dat je zo boeiend kunt beschrijven. Waan mezelf ook al op dat zeiljacht turend naar de ondergaande zon met een glas champagne....o nee, dat wordt helaas gewoon een glas karnemelk met een boterham! Geniet jongen! Knuffel, ma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

He hallo, welkom op mijn site. Mocht je mij al een tijdje missen, ik ben even op vakantie in Nieuw-Zeeland en Australië. Maar wees gerust... op deze site kun je voor een deel bijhouden wat voor gave, toffe en leuke dingen ik allemaal mee maak aan de andere kant van de wereld.

Actief sinds 28 Okt. 2014
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 5374

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 30 Januari 2015

Trip of a Lifetime...

Landen bezocht: