Lekker op het water - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Martijn Wee - WaarBenJij.nu Lekker op het water - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Martijn Wee - WaarBenJij.nu

Lekker op het water

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

21 November 2014 | Nieuw Zeeland, Motueka

15-11: het busje staat al klaar als ik iets voor 8 uur uit het hostel loop. Josh geeft mij een hand en zegt dat ik tot nu toe de enige ben die op de trip ga. Oké, is helemaal goed. Ik stap voorin en krijg het nodige te horen over de omgeving van Josh. Het is een half uur rijden maar dat is niet erg als je met een gezellige "kiwi" in de auto zit en de omgeving schitterend is. De mensen zijn hier zo vriendelijk, dat is echt zo gaaf. Bij de plek waar de kajak organisatie is gevestigd blijkt dat nog 3 mensen vandaag mee gaan. Wel zo gezellig als je een hele dag op het water zit. Ik krijg een regenjas, zwemvest, waterbestendige zak voor mijn spullen en het belangrijkste: een lunch pakket!

Er staat een tractor klaar met daarachter een aanhanger waar een watertaxi op ligt. Deze boot gaat ons zometeen wegbrengen dus we mogen alvast plaats nemen. Wanneer we allemaal in de boot zitten rijdt de chauffie richting het water. Onderweg worden de kajaks ingeladen en dan word de boot het water ingereden. Het is een half uur varen richting de plek waar we beginnen met peddelen. Tijdens het varen zien we aalscholvers die met volle vaart het water in duiken en met een vis in een bek weer boven komen. Het zijn er wel tientallen en echt leuk om te zien hoe de vogels met een snelheid van rond de 100km/u het water in duiken. Natuurlijk ontbreken de zeehonden ook niet en ik heb zelfs een paar pinguïns gezien.

Dan vaart de boot het strand van anchor bay op. Kajaks uit de boot, tassen uit de boot, mensen uit de boot en de peddels zullen we ook maar niet vergeten. "Laten we beginnen met een warming up" zegt Hemmi onze gids voor vandaag. Het is nog niet super warm en we gaan aardig wat meters maken, dus het lijkt mij een prima idee. Arme los gooien, zwaaien met je handen, zwembewegingen en we zijn er klaar vol. Voordat we de zee op gaan krijgen we uitleg over de kajak en hoe alles werkt. Oké allemaal duidelijk, ik wil het water op

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

He hallo, welkom op mijn site. Mocht je mij al een tijdje missen, ik ben even op vakantie in Nieuw-Zeeland en Australië. Maar wees gerust... op deze site kun je voor een deel bijhouden wat voor gave, toffe en leuke dingen ik allemaal mee maak aan de andere kant van de wereld.

Actief sinds 28 Okt. 2014
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 5376

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 30 Januari 2015

Trip of a Lifetime...

Landen bezocht: